Skip to main content

Home  ES  JHS  HS  Articles  Blogs  Forum  Links  NonTextbook  Volunteers  Warmups  Shoutbox  SUBMISSIONS   

Go: ES Topics

 

Brush ABC

SUBMITTED BY: Brent Badger

SUGGESTED TOPIC: Alphabet

E-GO EDITED BY: Mooloo

BORROWED FROM / INSPIRED BY: Two general games mixed into one.

DATE ADDED: Mar 25, 2009 

TRANSLATED BYJoyce P.Le

 

 

J-GO EDITED BY: HERE

 

 Grade 4ćGrade 5ĉGrade 6ċ

  Small Classes (1-15 Students)ÒLarge Classes (16-39 Students)Ó

  ListeningéWritingë

10-25 min.




If you're going to give this activity

a low-rating, please post a useful

comment to help make it better.

SearchJHSActivity

BRIEF OUTLINE: Fast paced recognition game to learn the alphabet.

 

MATERIALS NEEDED:

  • Chalkboard and chalk
  • A brush/eraser for each team

 

DETAILED EXPLANATION:

  1. Review the alphabet phonetically (Avocado alphabet). Advanced classes can use blends and so on.
  2. Divide students into groups. Anywhere from 2-6 groups will work.
  3. Line the teams up on the opposite side of the classroom facing the chalkboard.
  4. One student from each group gets a piece of chalk. In order, students run to the blackboard and write the alphabet according to what they hear.
  5. The teacher calls out a letter phonetically. The first student to write the letter gets a point for their team. Continue till the students lose interest or you have called all the letters.
  6. Erase the half-written letters.
  7. Have students tally up the points and ask which groups think they’ve won. When the team thinks they are the winner, tell them that the game isn't over. Hand out the brushes/ erasers to replace the chalk.
  8. One student from each group gets a brush/ eraser. The teacher calls out a letter phonetically. The first student to erase the letter gets a point for their team. Continue until the students lose interest or all the letters are erased.

 

 

 

 

概要: アルファベットを習う急速な認識ゲーム。

 

必要な教材

  • 黒板とチョーク
  • チームそれぞれに黒板ふき

手順

  1. アルファベットのフォニックスを復習する。高級クラスは混成語を復習する。
  2. 2-6グループを作る。
  3. グループは教室の反対側に黒板に向こう並ぶ。
  4. グループそれぞれにチョーク一つをもらう。生徒は聞くアルファベットによって順番に黒板にアルファベットを書く。
  5. 先生がアルファベットの発音を呼ぶと一番速い生徒は黒板にそのアルファベットを書いたらそのグループが1ポイントをもらう。生徒はゲームの興味を失うまでに、または全部のアルファベットを呼ぶまでにゲームを続ける。
  6. 半分書いた字を消す。
  7. 生徒に何点をもらうとかどちらグループが勝つのが聞こう。そして、生徒がゲームを終わると思っている時、生徒にゲームをまだ終わらないことを教える。黒板ふきはグループのチョークに交換する。
  8. グループそれぞれに黒板ふきは一つをもらう。先生がアルファベットの発音を呼ぶと一番速い生徒は黒板にそのアルファベットを消したらグループが1ポイントをもらう。生徒はゲームの興味を失うまでに、または全部のアルファベットを消すまでにゲームを続ける。

  

 


If you have an updated attachment, email it to the site: admin (at) epedia (dot) onmicrosoft (dot) com

 

Template Version: 2.0

 

This page was last modified on Tuesday, January 27, 2015 02:22:29 PM