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Go: ES Topics

 

Mysterious Animals

SUBMITTED BY: Elem ALT team

SUGGESTED TOPIC: Animals

E-GO EDITED BY: Mooloo

BORROWED FROM / INSPIRED BY: Original

DATE ADDED: Jun 19, 2007 

TRANSLATED BYJoyce P. Le

 

 

J-GO EDITED BY: Masami Kobayashi

 

 Grade 1āGrade 2ăGrade 3ąGrade 4ć

  Small Classes (1-15 Students)ÒLarge Classes (16-39 Students)ÓHuge Classes (40+ Students)ÔBad/Misbehaved ClassesÕHandicapped ClassesÖ

  Speakingè

20-30 min.

2 votes: 5 stars

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BRIEF OUTLINE: Students walk around with an mystery animal card on their back. Their friends help unravel the mystery through the use of animal sounds.

 

MATERIALS NEEDED:

  • AnimalCards
  • FarmAnimals

 

DETAILED EXPLANATION:

  1. After teaching animal names and sounds, stick a card on each student’s back and make sure the student does not know which animal it is.
  2. Students will walk around the classroom and find a partner. They will look at each other's card. They will then make noises or gestures according to whatever animal card is on their partner's back. Students may mislead their partners by making different animals noises or gestures.
  3. When a student guesses their unknown animal, teachers will take the card off of the student's back and give it to them. Then teachers will stick another animal card on the student's back and the student continues the game.
  4. The student with the most animal cards win the game at the end of class.

 

VARIATIONS:

  • The Fastest Star: the student who guesses their unknown animal first wins the game. This works best for smaller or competitive class.
  • The Evil Doer: Assign 1-2 students to be the evil doers, who would walk around classes just to mislead other students by giving false hints. Set a time limit and students who guess their animals before time runs out are safe, however those who cannot accomplish the task either lose the game or become the next evil doers.

 

TEACHING SUGGESTIONS:

  • For bigger classes, allow students only one guess before changing partners.

 

 

 

 

 

 
 

概要: 生徒は背中に何の動物か知らされていないカードを付けて歩き回ります。友達は動物の鳴き声を真似て、謎を解く手伝いをします。

 

必要な教材

  • 上の「Materials Needed」に見てください。

手順

  1. 動物の鳴き声と名前を教えた後で、生徒には動物の名前が分からないように背中にカード一つを貼る。
  2. 生徒は教室を歩き回って相手を見つける。相手が見つかったら、お互いに動物のカードを見る。相手の背中のカードの動物の鳴き声や動き方を真似する。お互いに違う動物の鳴き声やジェスチャーをして間違った答えに導くこともできる。
  3. 生徒が自分の動物を当てたら、先生は新しいカードを生徒の背中に付けてゲームを続ける。生徒は当てたカードをもらう。
  4. 一番多くカードをもらった生徒が勝ちとなる。

バリエーション

  • The Fastest Star: 一番速く動物のカードを推測した生徒が勝ちとなります。このゲームは小さいクラスとか競争が好きなクラスに向いています。
  • The Evil Doer: 生徒一人か二人を鬼として割り当てます。鬼になった生徒は間違ったヒントを与えて他の生徒を惑わせます。制限時間を設けて、制限時間が来る前に、動物を推測した生徒は“Safe"ですが、推測ができなかった生徒は負けとなるかまたは次の鬼になります。

教える際のアドバイス

  • 人数の多いクラスでは、生徒は相手が変わる前に1つだけ答えを推測できることにします。

  

 


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This page was last modified on Monday, April 02, 2012 04:20:33 PM