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Go: ES Topics

 

Snakes and Ladders

SUBMITTED BY Raegina Taylor & Roger Parker & Patrick Bickford 

SUGGESTED TOPIC: General Games

E-GO EDITED BY: まだ 

BORROWED FROM / INSPIRED BY: Genki English & Okinawa ALT website  

DATE ADDED: Seot 07, 2010

TRANSLATED BY: まだ

 

 

J-GO EDITED BY: まだ

 

 Grade 1āGrade 2ăGrade 3ąGrade 4ćGrade 5ĉGrade 6ċ

  Small Classes (1-15 Students)ÒLarge Classes (16-39 Students)Ó

  SpeakingèListeningéReadingê

15-30 min.

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BRIEF OUTLINE: In this exciting climb-to-the-top game, students climb up or slide down based upon the square they land on.

 

MATERIALS NEEDED:

DETAILED EXPLANATION:

  1. Split the students into pairs or small groups, depending on the class size.
  2. Give each pair/group a game board, dice and markers (you can allow the students to make their own markers if you want).
  3. Each pair/group plays Janken to decide who goes first.
  4. The first person starts by rolling the dice and moving their piece to the appropriate square and doing the English task: saying a vocabulary word, making a sentence, asking a question, etc. If they can't do the English task, they must move back an X number of squares. You decide how many squares they move back.
  5. If a student's piece comes to the base of a ladder, they must climb it and do the English task. Likewise, if a player's piece stops on a square that contains a snake's head, they must slide down to the base and perform the English task.
  6. The first student to get to the last square is the winner.

 

VARIATIONS:

  • Make the students count their moves in English. If you hear Japanese, move the student's piece to any where you like on the board.
  • Add or remove ladders/snakes/slides from the game board to increase or decrease the time alloted to play the game.

 

     

概要: この面白いゲームでは生徒が着いたスペースによってい進むか後ろに行くかをします。 

必要な教材

  • 上の「Materials Needed」に見てください。

手順

  1. クラスの人数によって生徒をペアに、グループに分ける。
  2. それぞれのグループにゲームボードとサイコロとゲームピースをあげる。生徒が自分のゲームピースを選ぶこともできる。
  3. 順番を決めるのにジャンケンをする。
  4. 最初の生徒はサイコロを投げてゲームピースを進めて着くスペースの指示に従い。指示は英単語を言うことや英文を作ることや英語で質問することなどです。生徒が失敗したら、ALTがどのぐらい後ろに行くのを決める。
  5. 生徒のゲームピースははしごの基部に着いたら上ったら英語の指示に従う。生徒のゲームピースははしごの最上部に着いたら何もしない。同様にヘビの最上部に着いたら下って英語の指示に従う。ヘビに上れない。
  6. 最後のスペースに着く生徒が勝つ。
  7.  

バリエーション

  • ゲームの時間が変わるように蛇またははしごのかずを増加または減少させる
  • 生徒は英語で動く数を言います。日本語を聞いたら生徒のゲームピースをちょっと戻ります。

 

注意すること

  • 生徒は自分の進むスペースを数えます。日本語で数えることを聞こえたらその生徒のゲームピースをゲームボードのどこかに置きます。
  • ヘビとはしごを加えるか引くかをしてかかる時間を決めます。
  • サイコロが2個で速く進むことができます。

  

 


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Template Version: 2.0

 

This page was last modified on Saturday, October 26, 2013 04:18:18 PM