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Go: Warmups

 WarmupCriss-Cross

SUBMITTED BY: Patrick Bickford / Chris Hoffman


EDITED BY: まだ

DATE ADDED: Nov 19, 2007

 

  Large Classes (16-39 Students)ÓHuge Classes (40+ Students)ÔBad/Misbehaved ClassesÕ

  SpeakingèListeningé

05-20 min.

 

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BRIEF OUTLINE: Students race to answer questions in hopes of sitting down before their friends.

 

DETAILED EXPLANATION:
  1. This game is quite simple and fun if done right. I have been doing this warm-up game for years now and it has never become boring.
  2. Start by having all the students stand. Play Janken and the ‘ultimate’ loser must remain standing. While they might seem like a real loser, allow them to save face by letting them choose ‘horizontal or vertical’ (よこ or たて)’. Let’s say the student chooses ‘horizontal’. All of the students sitting in the horizontal of the standing student must stand up. You and the JTE take turns asking the students various types of questions. The easier the question, the faster the game goes and the more confidence the students gain. The first student to raise their hand and correctly answers the question may sit down.
  3. The questions continue until there is only one student standing. Then, that student chooses ‘horizontal' or 'vertical’ (よこ or たて), and the students in the chosen line must stand up.
  4. To prevent the same students from always answering the questions, allow students to choose 'horizontal, vertical, or diagonal'.  (よこ or たて or ななめ)’. If students always choose 'vertical' then give students the choices of 'horizontal or diagonal' to choose from.
  5. There is no end to this game, so how you finish the game is up to you. One time, this game got out of hand and we ended up playing this game for the entire class period.

 

VARIATIONS:

  • As the game progresses, slowly make the questions harder until you are asking questions that grammar specific to that day.
  • If you play this game for more than 10 minutes, inevitably the same students will have to stand up. Try making a “3-answer safe zone” rule. Meaning, if a student can answer three questions, they don’t have to stand up anymore. However, they must choose another student to take their place. This variation promotes students hoping their line is chosen to stand up so they can eventually reach the ‘safe zone’.
  • Chris' Variation: Instead of having one row/line stand up, have all the students stand.  I usually ask for one volunteer or victim. Then, I will ask a question, for example, "Can you play the piano?" Once the student answers, ask him/her to choose ‘horizontal' or 'vertical’ (よこ or たて).  Whichever they choose, that row/column sits down.

 

 

 


Translated by: Joyce P. Le     Edited by: Masami Kobayashi
 
概要: 生徒質問に速く答えて他の生徒より先に座る競争をします。
 
手順:
  1. このゲームは正しく行えば簡単で楽しいです。私は何年もこのウォームアップを行っていますが、未だに退屈になることはありません。
  2. 生徒をすべて立たせていることにから始めます。じゃんけんをして最終的に負けて残った生徒立ったままとなります。生徒は負け犬のように見えるかもしれませんが、縦を選ことによって体面を保つことができます。例えば生徒「横」を選んだ場合は横列に座っている生徒全員が立たなければなりません。ALTJTEは交代でいろいろな質問をします。質問簡単であればゲームは速く進んで生徒も自信がつきます。最初に答える生徒は手を上げて質問正しく答えると座ることができます。
  3. 立っている生徒一人になるまで質問を続けます。そして、残った生徒は「横」または「縦」を選び、その列に座っている生徒全員は立たなくてはいけません。
  4. 同じ生徒がいつも質問に答えること避けるために、立っている生徒「横」「縦」「斜め」のどれかを決めることができます。もし生徒「横」の列ばかり選んだら、「縦」または「斜め」から選ぶように指示します。
  5. このゲームには終わりがないので、いつ終るのかはALTJTEが決めます。1、私達は結局終れずに、授業時間全部をこのゲームに費やしてしまったことがあります。

変形:

  • ゲーム進行過程で、特殊な文法を質問するようになるまで徐々に質問を難しくしていきます。
  • 3-answer safe zone:ゲーム10分以上する場合同じ生徒がまた立つことになるでしょう。3-answer safe zone のルールを作れば同じ生徒質問3回答えたらもう立たなくもいいことになります。しかし、その生徒は他の生徒を自分の代わりに選ばなくてはなりません。
  • この変形、生徒が自分のいる列が選ばれて、質問に3回答えれば速く「安全圏」に達するので、自分の列が選ばれたいと望むようになります。

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Template Version: 2.0

 

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